۲۴ آذر ۱۳۸۵

!!!انتخابات


موضوعی که هرکس بهش فکر می کنه. حالا یا می ره رای بده یا نمی ره. یادمه ظهور خاتمی شور و هیجانی ایجاد کرده بود. حتی بودند کسانی که برای رای آری یا نه به جمهوری اسلامی هم شناسنامه ی خود را کثیف نکرده بودند. ولی برای انتخاب خاتمی این کار را کردند. رای خاتمی مردمی بود و خاتمی باوجود همه کمبودها لایق تر از دیگران بود. فکر کنم این موضوع را با آمدن احمدی نژاد بخوبی درک کرده باشیم. واقعا صد رحمت به خاتمی. حیف از آن مرد با شخصیت و با سواد و اهل فرهنگ و هنر و به نوعی روشنفکر. حیف از هنر که در این دوره رو به زوال می رود. حیف.
از نقد شخصیت این دو بزرگ!! بگذریم، با دوستی بحث می کردیم سر رای دادن یا ندادن. من این بار حتی به رای دادن فکر هم نکرده بودم. انگار برایم بدیهی بود که نمی خواهم رای بدهم. ولی آن دوست گرامی به اهمیت رای ها اشاره می کرد و خاطره ی ناگوار انتخابات ریاست جمهوری پارسال را یاد آور می شد و رای نیاوردن معین و کوتاهی مردم در رای دادن. کمی به فکر فرو رفتم. این بار که واقعا نمی خواستم رای بدهم. گرچه شورای شهر خیلی خیلی از بقیه ی انتخاباتها مردمی تر و حسابی تر است ولی برای خبرگان نمی خواستم رای بدهم. چیزی که حرصم را در می آورد سوء استفاده ای ست که رژیم از حضور مردم می کند. و تردیدی که از اهمیت رای ها دارم مانع از حضورم می شود و البته عدم اعتمادی که نسبت به کاندیداها دارم. با این حال نمی دانم، از خبرگان که بگذریم شاید بقیه را شرکت کنم. نظر شما چیست؟ شما چه کار کردید؟

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رسیدن به خیر چند وقتی بود که چیزی ننوشته بودی.
عکسهایی رو که توی قسمت عکسهای من گذاشتی رو چجوری میشه آورد من هر کاری کردم نتونستم بیارمشون.
در ضمن من خیلی دوست دارم برنامه ها جوری باشن که تو هم بیای(کهالبته فکر کنم خودت میدونی) ولی متاسفانه هم خودم روزای دیگه تو این ترم درگیرم هم اینکه همین روز جمعه که روز تعطیله بچه ها نصفه و نیمه میان چه برسه به وسط هفته.

ناشناس گفت...

من كه راي دادم اما گويا خيليا راي ندادند و نتيجه ...
اما مهم نيست چون من از كاري كه كردم ناراحت نيستم!
خاتمي چيزي بود...

ناشناس گفت...

akharesh chikar kardi?

ناشناس گفت...

خاتمی را بت نکنید! تنها داشتن فرهنگ و آرمان ها و اهداف بزرگ کافی نیست. باید مرد عمل بود. خاتمی یا خودش را گول می زد یا مردم را احمق می پنداشت. کسی که به خوبی میداند که کاری انجام نخواهد داد یا انجام نخواهد گرفت به نظر من نباید با شعارهای دهن پر کن اصلاحات طلبانه مردم را به پای صندوق های رای بکشاند و برای 4 سال دیگر ملتی را سر کار بگذارد . من تنها باری که رای دادم به همین شخص محترم بود برای چهار سال دومش به امید هایی ولی باور کنید از همان یکی دو ماه بعدش مثه .... پشیمون شدم که چرا این کار را کردم و دیگر هم رای نخواهم داد نه به خاتمی نه خاتمی مانند نه خاتمی پرست (ببخشید پر حرفی کردم) .

چشمه گفت...

داشتم کم کم از ناامید می شدم. امروز غافلگیرم کردین!!!!
چند نکته باید بگم:
1- نه من رای ندادم
2- خاتمی رو بت نمی کنم ولی خیلی میرزید به این دکتر احمدی نژاد.
3- از حق نباید گذشت. خاتمی به مردم خدمت کرد. اگر قبل و بعد خاتمی رو به یاد بیارین می فهمین.
4- به نظر من مشارکت خوبه. در هر کاری. به قول یکی باید اونقدر زیاد بود که نتونند نادیدمون بگیرن.
5- با بی خیالی و برخورد پاسیفیستس مخالفم. حتی اگر رای نمی دی سکوتت حرکت باشه

ناشناس گفت...

من فکر کنم علت این که آدمها یه مقدار از خاتمی یا جریان اصلاحات سر خورده شدن این بود که از اونا یه مقدار زیادی انتظار داشتن و فکر می کردن یه ناجی پیدا شده که می تونه از دست جمهوری اسلامی نجاتشون بده.
اگه انتظاراتشون اندازه داشته هاشون بود شاید احمدی نژاد یا امثالش انتخاب نمی شدن