۱۸ دی ۱۳۸۵

سریال تلویزیونی " زیر تیغ " د


با کارگردانی محمد رضا هنرمند، آهنگسازی حسین علیزاده و بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا و ... . روزهای دوشنبه ساعت 10.15 پخش می شه.

نمی دونم فیلم رو دیدین یا نه. راجع به دو خانواده ست که باهم دوستان دیرین و نزدیکند. شوهر هر دو خانواده باهم همکارند و دوستان از برادر نزدیکتر. قرار است دختر یکی با پسر دیگری ازدواج کند. این وسط عمویی ست که نمی خواهد بگذارد این وصلت سر بگیرد و خلاصه با دو بهم زنی هایی که می کند باعث می شود به طور ناخواسته دو دوست باهم درگیر شوند و در این بین پدر پسر ( آتیلا پسیانی- جعفر) کشته می شود. هیچ کس از این ماجرا باخبر نیست و همه، کس دیگری را قاتل می دانند. همه چیز بر علیه قاتل فرضی پیش می رود و هیچ کس فکر هم نمی کند کس دیگری قاتل باشد. تا اینکه پدر دختر ( پرستویی – محمود ) خودش را به پلیس معرفی می کند.

بازی ها بسیار قوی و تاثیر گذار است. و علاوه بر بازی های قوی، آهنگ فوق العاده ای هم دارد. دیشب که نفس همه ی ما را گرفت. موقعیتی که هر دو خانواده در آن قرار گرفته اند، خیلی حساس است. پدری که ناخواسته بهترین دوستش را کشته، درست چند روز قبل از عقد بچه ها. برزخی که دو خانواده بعد از فهمیدن ماجرا در آن قرار می گیرند. سکوت عمیق و دردناک. زنی ( معتمد آریا ) که احساس حماقت می کند از صداقتی که یک عمر با شوهرش داشته و فکر می کند شوهر در نهایت بی صداقتی با او رفتار کرده. اسطوره ای که یک آن جلوی چشم زن و دختر و خانواده ی دوستش خرد می شود و می شکند. دامادی که بعد از پدر به پدر زنش تکیه کرده و امید بسته و حالا پشتش را بی تکیه گاه می بیند. پسری که به خون قاتل پدرش تشنه بوده و حالا دهانش بسته شده. قاتل پدرش برای او کم از پدر نبوده و نیست.
بازیگران بیشتر از آنکه با حرف بزنند با چهره ها یشان حس را منتقل می کنند و در این کار بسیار موفقند. فیلم طوری پیش می رود که تو نمی توانی کسی را متهم کنی . موقعیت هر دو خانواده عینی و قابل درک است. به نظر من تا اینجا که فیلم موفقی ست
.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

man ham in film ro kheili doos daram vali motoasefane faghat 2 3 hafte ye bar mitoonam bebinam chon took habgah aslan hese televisin didan nist.az orchestr che khabar?khoob pish mire?

Unknown گفت...

سلام
من از وبلاگ بیژن اومدم اینجا حتی فکر نمی کردم منو یادتون باشه ولی اسم خودم رو تو لینک ها دیدم و حسابی تعجب کردم. ممنون
من یک سالی میشه که اصلا تلویزیون نگاه نمی کنم ولی این هنرپیشه ها رو دوست دارم باید فیلم خوبی باشه.
فیلم ایرانی که دوست داشتم دوران سرکشی بود که نمی دونم اصفهان پخش شده یا نه. به جز اون پرستاران رو هم می دیدم و دیگر هیچ :)
خوشحال شدم با اینجا آشنا شدم
موفق باشین و شاد

چشمه گفت...

شبنم جان از اینکه صدایت را در وبلاگم می شنوم خوشحالم.

ناشناس گفت...

سلام
دعوت شدین به یلدا بازی