۱۹ آبان ۱۳۸۶

شاپرک

دو سه روزی می شه که یه شاپرک ، نمی دونم از کجا، اومده توی اتاقم. پریروز بود انگار. اومد نشست روی یکی از کتابهام. بالهای زیبایی داشت و همین زیبایی بالهاش از مرگ نجاتش داد. چون من واقعا از حشرات بیزارم، حتی اگر شاپرک باشه. این بار از همون اول بهش گفتم که اگر زیادی بال نزنه می تونه توی اتاقم بمونه. وقتی ساز می زدم ساکت و بی حرکت بود و گوش می داد. موقع خواب چراغ رو که خاموش کردم، بعد از مدتی شروع کرد به بال زدن. پشت پنجره با شدت هر چه تمام تر بال می زد. می خواست به نور برسه. تلاش عجیبی بود. بی توجه به بی ثمر بودن این تلاش، تلاش می کرد. احساس می کردم تا نیم ساعت دیگه اگه همین طور بال بزنه می میره. تا مدتها صدای بال زدنش رو می شنیدم. نفهمیدم چطور خوابم برد. صبح پشت پنجره نبود. فکر کردم بال زدن های شب کار خودش رو کرده و شاپرک مرده. دیشب، اواسط شب با صدای بال زدنش از خواب بیدار شدم. دوباره اومده بود و دیوانه وار برای رسیدن به نور تلاش می کرد. سعی کردم بهش بفهمونم که دیگه تحمل این صدا و این بی خوابی رو ندارم. بهش بفهمونم تلاش بیهوده ایه و بهتره دست برداره ولی به خرجش نرفت. تحمل تاریکی رو نداشت. نور مجنونش کرده بود.

بوی گند حشره کش توی دماغم می پیچه. هنوز صدای بال زدنش رو می شنوم. بی جونه ولی هنوز مصمم. صدای بالها آرام آرام قطع می شه. من به خواب می رم.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

dokhtar khale webloge ghashangi dari ,azat ye gele daram gharar bood vaghti barname dashti too uni ma bem khabar bedi chera hichi nagofti jo0jo0
shabnam

ناشناس گفت...

akhe vaghty ye rooz moonde be ejra migan asan moosighy nakhastim o barname ro be ham mizanan, man chi daram ke bet begam?

ناشناس گفت...

salam cheshme jan.kheili matalebe ghashangi minevisi.man hamasho mikhoonam vali ya chizi be nazaram nemiaid ke benevisam ya inke hese neveshtanesh nis chon kheili chizaro age adam nanevise behtare.ye jooraiie nemitoone hese khodesho baian kone dar morede ye mozoo va taze kharabtaresh mikone. dar morede in yeki:to az har kaso har chizi ke tooye in donia azash khoshet naiad enghad motonafer mishi ke hazeri joonesho begiri.khob ye kari kon ke faghat az zendegie to bere biroon na inke kolan bere oon donia. be jaye inke hasharekosh bokoni too halgheshoon panjareye khooneato baz kon ta par bezanan beran biroon ya age khasti khodet birooneshoon kon na inke kolan kalepashoon koni. khosh bashi.

چشمه گفت...

az commentet memnoon. vali bayad begam, panjere toory dare. vaghty bere be toory gir kone zajr kosh mishe. man azash moto nafer naboodam, bekhatere khodesh bood. vali khob narahat boodam az karam ke too weblogam neveshtam.
to ba ye soosk chi kar mikoni?